2013. augusztus 12., hétfő

dynaTrace - Te még nem használod?

Ezt a cikket egy összefoglalónak szántam azoknak akik gyorsan egy átfogó képet szeretnének kapni a dynaTrace hibakeresési ill. monitorozó képességeiről és remélhetőleg a bejegyzés végére mindenkinek kiderül, hogy miért mondogatom mindig azt, hogy a dynaTrace nélkül most már soha többé nem akarok szoftvert fejleszteni! 

PurePath technológia

A PurePath technológia lehetővé teszi, hogy JAVA, .NET, PHP, C rendszereken keresztül az összes felhasználó összes kérését lekövessük a hívási láncon keresztül, akár éles környezetben is a 4% alatti overhead-nek köszönhetően (így a hibákat nem kell a teszt környezetben reprodukálni). Sőt a technológiát kliens oldalon is használhatjuk a dynaTrace AJAX Edition kiegészítővel.


Az idő információk és a hívási lánc felrajzolásán túl elkaphatjuk a metódus argumentumokat ill. visszatérési értékeket, megtekinthetjük a keletkezett kivételeket és naplóüzeneteket, elcsíphetjük az SQL lekérdezések paramétereit is.

A gyökér okok gyors meghatározása

A dynaTrace közel 30 dashletet (Response Time HotSpots, Exceptions, Browser Errors, stb...) ad ahhoz, hogy a hibák gyökér okait minél gyorsabban beazonosítsuk és ahhoz is lehetőséget nyújt hogy bármikor tovább fúrjunk egy másik dashlet felé. Példaként a baloldali dashlet a metódus HotSpot-okat mutatja a kijelölt metódus hívási lánccal együtt, a jobb oldali pedig a database HotSpot-okat a hívó féllel.


Architekturális ábra a kapcsolódó rendszerekkel

A TransactionFlow dashlet, a kiválasztott időablakra vonatkozólag megmutatja a rendszer aktuális architektúráját, az áthaladó kérések irányát, a problémás komponenseket valamint a rétegek között eltelt időket is.


A felhasználói műveletek teljes lekövetése avagy mit csinált az user

Probléma esetén a felhasználók rendszerint betelefonálnak a help desk-re, hogy ez meg az nem működik, hibával találkoztak a felületen. Ilyenkor a legelső kérdés az szokott lenni, hogy mit csinált a felhasználó, mire kattintott. Ezen információk összegyűjtése nem mindig könnyű feladat. Persze a dynaTrace-szel egyszerű a dolgunk, csak leszűrünk a felhasználó nevére és megnézzük a látogatása során végrehajtott akciókat, majd szükség szerint tovább fúrunk a PurePath-okhoz.


Monitorozás és riasztás

A dynaTrace-t sokan csak egy hibafeltáró eszköznek gondolják, de az üzemeltetés számára leginkább a monitorozó és riasztási képességek bizonyulnak a leghasznosabbnak. Az alapértelmezett dashboard-ok mellett a rendelkezésre álló measure-ökre feliratkozva akár egy adott metódus vagy lekérdezés válaszidejét esetleg hívásszámát is monitorozhatunk. Ha a monitorozott metódus válaszideje meghaladna egy határt (riasztás), automatikusan készíthetünk heap és thread dump-ot valamint a problémás időszakhoz tartozó PurePath-okat session-ként is exportálhatjuk, amit egy harmadik félnek átadva már képes lesz analizálni a gyökér okokat.

Üzleti tranzakciók kialakítása

A PurePath-ok szűrésével és csoportosításával az üzlet számára fontos jellemzőket is vizualizálhatjuk. Az alábbi ábrán például a bevételek alakulását (metódus paramétereket elfogva és összeadva) követhetjük utazási irodánként ill. úticél szerint csoportosítva. Egy másik példaként az egyik nagy légitársaságnál tartott piloton, a felhasználói élményt (válaszidők és a hibák száma szerint számolva) kellett monitorozni a különböző platformról jövő felhasználok szerint csoportosítva, ahol is jól látszott hogy az Android 2.x-et használó felhasználóknál nagyobb az elégedetlenség és a visszafordulás aránya.


A legújabb technológiák folyamatos támogatása

A dynaTrace legújabb kiadásával az új alkalmazás szerver verziók mellett a Cloud, BigData és Mobil technológiák is támogatást élveznek, csak néhányat megemlítve: IIS8, JBoss AS 7, Glassfish 3.1, WebSphere AS 8.5, Weblogic 12, Cassandra, Mongo DB, HBase, Hadoop 2.x, Solr.


Gyors telepíthetőség és beüzemelés

Az agent alapú technológiának köszönhetően a telepítéshez a forráskódot NEM kell módosítani, pl. Java esetén csak egy JVM argumentumot kell beilleszteni az alkalmazást futtató szerverhez. A kollektorok és a dynaTrace szerver elindítása után, minden további konfigurációt egy Eclipse alapú vastag kliens alkalmazáson keresztül végezhetünk el.

Már 2 éve a piacvezető APM megoldás

A Gartner elemzése szerint 2011-ben és 2012-ben is a Compuware dynaTrace volt a vezető APM megoldás, amihez hozzájön, hogy a Fortune 500-ból jelenleg 386 a Compuware ügyfele.


És ez még csak a kezdet, a dynaTrace-t nemcsak az éles hibák felkutatásához és monitorozásához használhatjuk, de a fejlesztői és a tesztkörnyezetben is nagy segítségünkre lehet, mivel már a fejlesztés korai szakaszában kimutathatjuk az esetleges problémákat, amivel elkerülhető az éles környezetbe való kijutásuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése